Khamis, Februari 05, 2009

Situasi di Perak


Kemelut diPerak nampaknya bertambah teruk. Lompat melompat terus melompat. Pada pendapat saya, kita rakyat ni macam langsung dipedulikan mereka yang diatas sana. Kita telah memberikan mereka tanggungjawab yang sepatutnya dilakukan tidak dilakukan. Mereka hanya mementingkan diri sendiri. Mereka sanggup melakukan apa saja agar apa yang dihajati terlaksana.

Sepatutnya perlu ada kesedaran dan keinsafan pada mereka-mereka yang telah dilantik oleh rakyat, jadi fikirlah tentang rakyat buat apa yang patut. Bercerita tentang lompat melompat ni saya memang tidak bersetuju langsung, kita sebagai manusia kenapa pula nak menjadi yang lain. Sepatutnya apabila berakhirnya pilihanraya, yang terpenting adalah menjalankan tanggungjawab, bukannya sibuk dengan lompat melompat. Memang tidak berhemah orang yang melompat dan juga orang yang menerima orang yang melompat. Kenapa perlu menerima orang yang tidak mempunyai pendirian tetap.

Saya juga mengharapkan agar diadakan pilihanraya semula, biar rakyat menentukan yang mana patut memerintah. Pilihan rakyat adalah yang terbaik untuk menyelesaikan kemelut di Perak. Pulangkanlah hak tersebut kepada rakyat.

2 ulasan:

www.katobengke.com berkata...

wah kalau boleh tau kamu orang malaysia yah.....
and foto yang ada disitu itu benaran kamu.....
kok kaya orang bule gitu......

manns'gor berkata...

Sdr.katobengke

Ya saya orang Malaysia dan foto itu foto saya cuma ada edit sedikit. kalau tak keberatan siapa nama saudara?