Ahad, April 19, 2009

Piala F.A


Malam kelmarin saya berkesempatan ke stadium Shah Alam untuk menyaksikan perlawanan separuh akhir kedua Piala F.A antara Selangor dan Perlis. Seperti selalunya saya akan ditemani sahabat saya En. Fadhil.

Kami meramalkan perlawanan tersebut pasti menarik setelah kedua pasukan terikat pada perlawanan peringkat pertama di Kangar 1-1. Secara matematiknya pasukan Selangor mempunyai kelebihan gol yang dijaringkan di tempat lawan.

Tepat jam 8.45pm perlawanan dimulakan oleh pasukan Selangor yang dianugerahkan sepak mula oleh pengadil. Perlawan berlangsung hebat apabila kedua pasukan saling serang menyerang. Selangor berjaya menjaringkan gol pada minit ke15 menerusi tandukan terbang Amri Yahya hasil hantaran Rudee Ramli. Walau bagaimanapun pasukan Perlis berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke17 menerusi sepakan leret Azi Shahril Azmi diluar kotak penalti. Separuh masa pertama ditamatkan dengan kedudukan terikat 1-1. Secara keseluruhan pasukan Selangor menguasai permainan.

Diseparuh masa kedua pasukan Selangor mempunyai beberapa peluang keemasan untuk menambah bilangan gol tetapi dinafikan tiang gol. Pada pengakhiran babak separuh masa kedua kapten pasukan Selangor Amri Yahya sekali lagi mengamatkan stadium Shah Alam dengan tandukan kebelakang yang terus menerjah kejaring gol pasukan Perlis hasil sepakan sudut D.Surendren. Gol diminit terakhir tersebut terus menutup ruang pasukan Perlis untuk melangkah keperlawanan akhir.

Secara argreget pasukan Selangor menang dengan 3-2. Amri Yahya dinobatkan sebagai pemain terbaik perlawanan tersebut. Keseluruhan permainan dikuasai pasukan Selangor. Saya berharap agar pasukan Selangor mengekalkan momentum aksi sebegini dalam melayani pasukan Kelantan dalam perlawan akhir pada 25 April ini.(mannsgor)

Tiada ulasan: