Ahad, Mei 10, 2009

POLITIK PERAK 2

Seperti yang diramalkan, persidangan dun Perak kecoh dengan pelbagai insiden yang memualkan. Saya tidak beberapa pandai dalam soal perlembagaan, tapi apa yang berlaku di sidang tersebut amat mengejutkan saya. Ianya umpama rantai besi dimakan bubuk.

Persoalannya jelas terjawab dengan berlakunya insiden-insiden di dalam dewan. Nampak sangat ada yang begitu kemaruk menagih jawatan. Perkara-perkara pokok yang sepatut dilakukan tidak diendahkan. Kenapa dibiarkan perkara sebegitu berlaku? kenapa raih pekung ke dada?

Saya tetap merasakan kemelut di Perak harus diselesaikan dengan menyerahkannya kembali kepada rakyat. Biar rakyat menentukan. Pada hemat saya rakyat sekarang tahu untuk menilai yang mana wakil yang mereka perlukan. Apa yang perlu ditakutkan kerana ia mencerminkan kedemokrasian dan keadilan.

Saya juga berharap dan mendoakan agar kemelut yang berlaku dapat diatasi dengan kebijaksanaan dan keadilan, jangan dilacurkan apa yang telah ditermaktubkan. Jangan padang rendah suara rakyat, kerana suara rakyat suara keramat.(mannsgor)

Tiada ulasan: