Selasa, Julai 14, 2009

Manek Urai



Hari ini 14 Julai 2009, bagi penduduk Manai Urai merupakan hari untuk mereka menjalankan tanggungjawab sebagai pengundi untuk melantik wakil rakyat yang baru. Hari ini juga merupakan cuti umum, jadi perkiraan saya tiadalah masalah untuk pengundi untuk membuang undi walaupun ia dijalankan pada hari biasa.

Pada para pengundi diharapkan dapat menilai yang mana kaca dan yang mana intan. Sepanjang kempen para pengundi sudah mendengar dan melihat pelbagai janji dan aksi untuk mereka diperdendangkan. Sejarah banyak mengajar oleh itu fikirkanlah yang terbaik dalam membuat pilihan.

Saya juga ada mengikuti perkembangan kempen di Manik Urai. Saya kurang bersetuju dengan sesetengah parti politik yang berkempen dengan janji yang semacam ugutan. Pada pengamatan saya sebagai wakil rakyat tak sepatutnya memilih bulu dalam menjalankan amanah dan tanggungjawab. Sebagai rakyat mereka mempunyai cita rasa dan pendapat jangan dipaksa sebegitu rupa dalam amalan pendemokrasian.

Jam 8mlm ini kita akan dapat mengetahui keputusan penuh pilihanraya di Manik Urai. Saya berharap agar mereka yang betul-betul tulus ikhlas dalam menjalankan tanggungjawab akan mendapat kemenangan. Semoga Manik Urai dilimpahi kemakmuran.(mannsgor)

Tiada ulasan: