Ahad, April 26, 2009

SELANGOR JUARA


Pasukan Selangor berjaya mendapatkan piala kedua selepas piala sumbangsih dengan bergaya menewaskan pasukan Kelantan menerusi sepakan penalti 4-1. Perlawanan seperti dijangka, berlangsung dengan hebat.

Stadium Bukit Jalil juga menerima lebih 85,000 kehadiran penyokong kedua belah pasukan. Ini menunjukan bahawasanya bolasepak Malaysia masih ada pengikutnya.

Permulaan perlawanan yang dimulakan pasukan Selangor, nampak seimbang dan berhati-hati oleh kedua pasukan. Masing-masing mempunyai beberapa peluang untuk menjaringkan gol cuma penyudahnya yang masih dikekang penjaga gol dan palang gol.

Perlawanan berkesudahan dengan tanpa jaringan setelah tamat 90 minit. Masa tambahan dimulakan, minit awal pasukan Kelantan berjaya menjaringkan gol menerusi Farhan melalui tandukan yang cantik hasil lambungan ketua pasukan Kelantan Piya. Selangor yang tersentak dengan gol awal Kelantan berjaya menyamakan kedudukan menerusi jaringan ketua pasukan Selangor Amri Yahya yang menanduk masuk hasil hantaran D.Surendren lima minit selepas pasukan Kelantan menjaringkan gol.

Walau bagaimanapun kedua pasukan gagal menjaringkan sebarang gol sehingga masa tambahan tamat. Untuk mencari pemenang tendangan penalti akan disempurnakan oleh kedua pasukan. Selangor berjaya menyempurnakan keempat-empat sepakan manakala Kelantan hanya berjaya satu dari tiga sepakan. Manakala kapten Selangor Amri Yahaya dinobatkan sebagai pemain terbaik perlawanan. (mannsgor)

Tiada ulasan: